Εκτάκια υιοθετούν πρωτάκια! Κι η ζωή στο σχολείο γίνεται ομορφότερη
Από τις πρώτες ώρες της φετινής σχολικής χρονιάς εφαρμόζουμε με τους συναδέλφους στο σχολείο μας ένα ξεχωριστό πρόγραμμα κοινωνικοποίησης, ανάπτυξης κοινωνικής ευθύνης και ενδυνάμωσης σχέσεων, που αφορά στην υιοθεσία των παιδιών της Πρώτης δημοτικού από τα παιδιά της Έκτης. Επιπλέον, το
συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει έμμεσα και στην αντιμετώπιση της σχολικής βίας, αφού η καλλιέργεια διαπροσωπικών σχέσεων συμβάλλει καταλυτικά στην αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού.
Λίγα λόγια για τον θεσμό
Κάθε πρωτάκι του σχολείου, υιοθετείται στην αρχή της χρονιάς από έναν μαθητή της Έκτης. Το εκτάκι αναλαμβάνει να το προστατεύει, να το καθοδηγεί και να το βοηθάει καθ? όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Έτσι το πρωτάκι ξέρει ότι μπορεί να απευθυνθεί και κάπου αλλού εκτός από τους δασκάλους του για ο,τιδήποτε το απασχολεί. Και τα εκτάκια κρατούν συνεχώς τα μάτια τους ανοιχτά για ο,τιδήποτε μπορεί να χρειαστούν τα πρωτάκια τους.
Περισσότερες λεπτομέρειες
Λίγες περισσότερες λεπτομέρειες, για το πώς λειτουργεί: Κατ? αρχήν τα παιδιά της Έκτης ενημερώθηκαν από τις δασκάλες τους καθώς και την υπεύθυνη για την αντιμετώπιση της Σχολικής Βίας για το το σχολείο μας (τη μουσικό μας) για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας. Αντίστοιχα οι δασκάλες της πρώτης είχαν μιλήσει στα πρωτάκια τους για το τι θα συμβεί. Ο τρόπος που έγινε η σύνδεση μεταξύ παιδιών: Το Στ1 υιοθετεί παιδιά από το Α1, το Στ2 από από το Α2 κλπ. Δηλαδή τα τμήματα γίνονται ζευγαράκια.
Η πρώτη επαφή των παιδιών της έκτης με τα παιδιά της πρώτης γίνεται στο προαύλιο, με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών της Φυσικής Αγωγής. Πιο συγκεκριμένα: Τα δυο τμήματα κανόνισαν να κάνουν μια μέρα κοινή ώρα γυμναστική. Οι μαθητές των τμημάτων συνεργάστηκαν, ώστε τα παιδιά να παίξουν παιχνίδια γνωριμίας. Εκτάκια και πρωτάκια έπαιζαν μαζί σε ζευγαράκια. Π.χ. έτρεχαν χέρι-χέρι, έκαναν ασκήσεις με στεφάνια, κλπ κλπ. Μετά από τα παιχνίδια, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν και να γνωριστούν. Ο στόχος της πρώτης συνάντησης ήταν να σπάσει ο πάγος, να γίνει μια πρώτη γνωριμία και τα παιδιά να δουν ότι μπορούν να συνεργαστούν και να διασκεδάσουν μαζί, ανεξάρτητα από ηλικία. Παρ? όλο που σε αυτή την πρώτη συνάντηση δεν καθορίστηκαν τα τελικά ζευγαράκια.
Η δεύτερη επαφή είναι η πιο επίσημη και γίνεται στα … ψηλά πατώματα των αιθουσών της έκτης Τάξης. Τα πρωτάκια κατέκτησαν μέσα σε λίγες ημέρες τον …ουρανό της Έκτης Τάξης και πήγαν «επίσημη επίσκεψη», με σκοπό να ολοκληρωθεί η διαδικασία της υιοθεσίας. Τα παιδιά της Έκτης άνοιξαν την αγκαλιά τους, έφτιαξαν ζωγραφιές χάρτινα καραβάκια και τα πρόσφεραν στα παιδιά της Πρώτης. Ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών θα γίνουν και οι απαραίτητες προσαρμογές. Π.χ. μπορεί ένα πρωτάκι να υιοθετηθεί από δύο εκτάκια (σε περίπτωση που τα εκτάκια είναι περισσότερα στον αριθμό).
Τα επόμενα επεισόδια αυτής της σχέσης προβλέπονται ακόμη πιο συναρπαστικά. Το εγγυώνται οι μαθητές της Έκτης και της Πρώτης Τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Βαρβάρας!!!
To be continued….
Κάποιες επιπλέον σκέψεις
Είμαστε ακόμα στην αρχή της σχολικής χρονιάς και καθώς ζω από κοντά τη διαδικασία της υιοθεσίας θα γράφω περισσότερες σκέψεις, αλλά κάτι που ήδη βλέπω και μου αρέσει πολύ είναι τη δυναμική που αναπτύσσεται κι η οποία προοικονομεί την ανάπτυξη των κοινωνικών ικανοτήτων των μαθητών μας. Καθώς ανέβαινε η πανύψηλη Ευτυχία τις σκάλες κρατώντας το πρωτάκι της, του
έλεγε: Τι ωραίο συναίσθημα να νοιάζεσαι για κάποιον….
Γιατί πάνω από όλα το Σχολείο είναι οι ανθρώπινες σχέσεις του! Τόσο απλά!