Καθώς “ξεφύλλιζα” τη μεθοδική δουλειά της Ελένης Νιάρχου μού ήρθε αναπόφευκτα στο μυαλό η υπέροχη ιστορία του πιλοτικού προγράμματος, το οποίο είχαμε σχεδιάσει και υλοποιήσει στο σχολείο μας το 1999, με τον Κώστα τον Ποδηματά και τους συνεργάτες του Γκότοβου. Η πειραματική εφαρμογή εντάσσονταν στις δραστηριότητες του Προγράμματος Τσιγγανοπαίδων του ΥΠΕΠΘ που υλοποιούνταν τότε από το Παν/μιο Ιωαννίνων και ειδικότερα στο σκέλος που αφορούσε στην αξιοποίηση του πολιτισμικού κεφαλαίου των τσιγγανόπαιδων σε εναλλακτικές χρήσεις των επίσημων σχολικών βιβλίων του αναλυτικού προγράμματος. Στόχοι της δραστηριότητας ήταν αφενός η παρέμβαση στη μαθησιακή ετοιμότητα των μαθητών μας και αφετέρου στη σχεσιακή δυναμική τόσο μεταξύ των μαθητών όσο και της σχολικής με την ευρύτερη κοινότητα.
Σχέδια εργασίας για την υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Μία σύνοψη καθώς και τα αποτελέσματα αυτού του καινοτόμου προγράμματος παρουσιάστηκαν σε Συνέδριο που διοργάνωσε η ΓΓΛΕ για το Ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Εκπαίδευση των Τσιγγάνων (Αθήνα, 10-11 Δεκεμβρίου 1999) εκδ. ΓΓΛΕ, όπου η καινοτομία της συγκεκριμένης πρακτικής εκτιμήθηκε και από άλλες χώρες με Rom μαθητές.
Ανέβασα λοιπόν όλο το αρχείο στο Dropbox, γιατί φρονώ ότι εξακολουθεί να παραμένει φρέσκο, αφού αντικατοπτρίζει το Σχολείο της Καρδιάς μας! 2ο Δ.Σ Αγ. Βαρβάρας: Πιλοτική Εφαρμογή Ευέλικτης Ζώνης (1999)
- Kristi?n Mensa: ?Smart Art?
- « Σχέδιο Μαθήματος Τοπικής Ιστορίας» Ο Στέφανος Σαράφης κι ο Ανδρέας Δημητρίου (Δ’ Τάξη)