2ο Δημοτικό Αγίας Βαρβάρας

Οι μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Βαρβάρας ζωγραφίζουν τα όνειρά τους (Εφημερίδα των Συντακτών)

Πολυπολιτισμικά θρανία, πολύχρωμες ζωγραφιές

Δράση της Ειδικής Γραμματείας για την κοινωνική ένταξη των ΡομάΜάριος Βαλασόπουλος

Οι μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Βαρβάρας είχαν χθες τον πρώτο λόγο, και με τις ζωγραφιές τους έδωσαν χρώμα και μορφή στα όνειρά τους.

Τα έργα των παιδιών θα κοσμούν από εδώ και στο εξής τους χώρους της Ειδικής Γραμματείας Κοινωνικής Ενταξης των Ρομά.

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας για τα Δικαιώματα του Παιδιού, οι μικροί μαθητές επισκέφτηκαν τον χώρο όπου στεγάζεται η Ειδική Γραμματεία του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, η οποία σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού διοργάνωσε δράση που αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης υπέρ του παιδιού-πολίτη.

Στα γραφεία της Ειδικής Γραμματείας, πολύχρωμες κηρομπογιές και λευκές κόλλες ακουαρέλας -αλλά και ένα πλούσιο πρωινό γεύμα- περίμεναν τα παιδιά, τα οποία με τα παραπάνω εργαλεία «απάντησαν» στο ερώτημα «πώς ονειρεύονται τον εαυτό τους στο μέλλον, τη γειτονιά τους και άρα τον κόσμο».

Δράση της Ειδικής Γραμματείας για την κοινωνική ένταξη των ΡομάΜάριος Βαλασόπουλος

Στην εκδήλωση παρευρέθη και η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, η οποία τόνισε την ανάγκη εξασφάλισης καλών συνθηκών ζωής για όλα τα παιδιά.

Ειδικά αναφέρθηκε στα 55 Πολύκεντρα που λειτουργούν στους 70 «κόκκινους» καταυλισμούς Ρομά, τα οποία προσφέρουν ένα ολόκληρο φάσμα υπηρεσιών: ντους, πλυντήρια, συμβουλευτική για ζητήματα υγείας αλλά και κέντρο εκμάθησης ηλεκτρονικών υπολογιστών.

«Πρωτίστως εξασφαλίζουμε την υγιεινή και την καθαριότητα των παιδιών και φυσικά την εκπαίδευσή τους. Εχουμε καταφέρει να βάλουμε τα παιδιά στα σχολεία και να μειώσουμε τη σχολική διαρροή, συνδέοντας την καταβολή του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) με την υποχρεωτική εγγραφή και παρακολούθηση μαθημάτων των παιδιών στο δημόσιο σχολείο. Επίσης, υποχρεώνουμε και όσους ενήλικες δεν έχουν απολυτήριο Δημοτικού να ολοκληρώσουν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, προκειμένου να μπορέσει να γίνει η σύνδεση με τον τρίτο πυλώνα του προγράμματος, αυτόν της εύρεσης εργασίας», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» η κ. Φωτίου.

Η επιλογή του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγ. Βαρβάρας δεν είναι τυχαία. Σ’αυτό η πλειονότητα των μαθητών (60%) είναι Ρομά. Είναι ένα σχολείο «φάρος για τη γειτονιά», όπως το περιγράφει ο διευθυντής Ευθύμης Χατζηευσταθίου, ο οποίος διδάσκει στο συγκεκριμένο εδώ και 22 χρόνια.

«Ο τρόπος με τον οποίο συνυπάρχουν τα παιδιά και ο πολιτισμός που παράγεται στο σχολείο το έχει καταστήσει φάρο αλληλεγγύης για ολόκληρη τη γειτονιά. Το τεράστιο πλεονέκτημα του σχολείου αυτού είναι ότι προάγει τον ρόλο των μαθητών ως μαθητών και όχι την τυχόν φυλετική ιδιαιτερότητά τους», μας λέει ο διευθυντής του σχολείου.

«Κύριε, κύριε! Κοιτάξτε! Εχω βάλει και υπογραφή! Ε.Δ.», «Οπως κάθε μεγάλος καλλιτέχνης», απαντά ο κ. Χατζηευσταθίου, για να εισπράξει ένα τεράστιο χαμόγελο ικανοποίησης από τον μικρό που περήφανα μας δείχνει τη ζωγραφιά του, η οποία τον απεικονίζει ως ποδοσφαιριστή.

Η Ελένη Χρόνη είναι επί 15 χρόνια δασκάλα στο συγκεκριμένο σχολείο και δεν το αλλάζει με τίποτα:

«Δεν το αλλάζω γιατί όταν δουλεύω με αυτά τα παιδιά νιώθω ότι η δουλειά μου αποκτά μεγαλύτερη αξία. Βλέπουμε ότι η νοοτροπία, κυρίως των γονιών των παιδιών, αλλάζει σιγά σιγά. Τα παιδιά δεν εγκαταλείπουν το σχολείο και δεν παντρεύονται σε πολύ μικρή ηλικία. Αντίθετα, τελειώνουν το σχολείο και σε αρκετές περιπτώσεις προχωρούν μάλιστα και με σπουδές στο πανεπιστήμιο. Σε αυτό βέβαια έχει συντελέσει η δουλειά όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου αλλά και των ειδικών ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών και διαμεσολαβητών, που από κοινού και με μεγάλη επιμονή προσπαθούν για το καλύτερο αποτέλεσμα».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *