2ο Δημοτικό Αγίας Βαρβάρας

Πρόγραμμα Υιοθεσίας των μαθητών της Α’ Τάξης από αυτούς της ΣΤ’ (2ο Δ.Σ. Αγίας Βαρβάρας, Σχ. Έτος: 2016-17)

  Μετά την πρώτη πετυχημένη υλοποίηση του Προγράμματος “Υιοθέτησε ένα πρωτάκι! Μπορείς!!!η οποία  κατέληξε  στο τέλος της περασμένης σχολικής χρονιάς στην παράσταση “Ο Παππούς Αριστοφάνης” (Κινηματοθέατρο “Γιάννης Ρίτσος” (13/6/2016) με τα τρομερά πρωτάκια να υποδύονται τον αριστοφανικό χορό στις τέσσερις κωμωδίες,  αποφασίσαμε να συνεχίσουμε την εφαρμογή του και κατά την φετινή σχολική χρονιά.

14263982_335229056817045_6718111795872792605_n

Μην φοβάσαι μικρέ μου! Θα είμαι η σκιά σου!

Ο βασικός σκοπός του Προγράμματος είναι η ανάπτυξη συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, καθώς αποτελεί κοινή παραδοχή για όσους ζούμε στο σχολείο του σήμερα το γεγονός ότι η συναισθηματική εκπαίδευση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι “περιθωριοποιημένη”.

14292331_335229143483703_7165402318993369859_n

Έτσι … έσπασε ο πάγος.

Η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων επιτρέπει στο παιδί την ομαλή προσαρμογή στην ομαδική ζωή της τάξης και την ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων με τους γύρω του.

14355716_335229236817027_712604658004754310_n

Οι κανόνες του “παιχνιδιού”

Επιπλέον, το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει έμμεσα και στην αντιμετώπιση της σχολικής βίας, αφού η καλλιέργεια διαπροσωπικών σχέσεων συμβάλλει καταλυτικά στην αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού.

14344683_335229110150373_2509115450890587882_n

Ένα ακόμα σκαλί μαζί!

Το πρόγραμμα εστιάζει στην ανάπτυξη συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων όπως η αναγνώριση και η έκφραση των συναισθημάτων κι η διαχείρισή τους, η ποιοτική επικοινωνία, η προσωπική υπευθυνότητα, η αυτοαποδοχή και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Η συναισθηματική εκπαίδευση οργανώνεται μέσα από ποικίλες δράσεις, μεθόδους και μέσα,

15178180_371514906521793_4585264740358928437_n

Φιδάκι στην αυλή, απόλαυση διπλή!

όπως το ομαδικό παιχνίδι στην αυλή, η αυτοπαρουσίαση του εαυτού μας, οι προσωπικές αφηγήσεις, η ανταλλαγή “δώρων” με συμβολικό συναισθηματικό φορτίο.

14354977_335229086817042_7750655864573006951_n

Πόσο μεγάλο είναι το χέρι σου…!

Λίγες περισσότερες λεπτομέρειες, για το πώς λειτουργεί: Κατ? αρχήν τα παιδιά της Έκτης γνώριζαν ήδη το Πρόγραμμα, από την περσινή εφαρμογή του και πραγματικά ανυπομονούσαν να μπουν στον ρόλο τους!

15193690_371515186521765_4821263152854841763_n

Ανταλλαγή “δώρων” με συμβολικό συναισθηματικό φορτίο

Αντίστοιχα οι δασκάλες της Πρώτης είχαν μιλήσει  στα πρωτάκια τους για το τι θα συμβεί. Ο τρόπος που έγινε η σύνδεση μεταξύ παιδιών: Το Στ1 υιοθετεί παιδιά από το Α1, το Στ2 από από το Α2 κλπ. Δηλαδή τα τμήματα γίνονται ζευγαράκια.

14724503_348942182112399_1275152360858516711_n

Ανταλλαγή ζωγραφιάς με το ζευγάρι μου

Η πρώτη επαφή των παιδιών της έκτης με τα παιδιά της πρώτης γίνεται στο προαύλιο, με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών της Φυσικής Αγωγής, του Τμήματος Ένταξης και της Μουσικής. Πιο συγκεκριμένα: Τα δυο τμήματα κανόνισαν να κάνουν μια μέρα κοινή ώρα γυμναστική. Οι μαθητές των τμημάτων συνεργάστηκαν, ώστε τα παιδιά να παίξουν παιχνίδια γνωριμίας. Εκτάκια και πρωτάκια έπαιζαν μαζί σε ζευγαράκια. Π.χ. έτρεχαν χέρι-χέρι, έπαιζαν επιδαπέδια παιχνίδια σε ομάδες, κλπ κλπ.

15181637_371517649854852_1163228386778935403_n

Επιδαπέδια παιχνίδια σε ομάδες

Μετά από τα παιχνίδια, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν και να γνωριστούν. Ο στόχος της πρώτης συνάντησης ήταν να σπάσει ο πάγος, να γίνει μια πρώτη γνωριμία και τα παιδιά να δουν ότι μπορούν να συνεργαστούν και να διασκεδάσουν μαζί, ανεξάρτητα από ηλικία. Παρ? όλο που σε αυτή την πρώτη συνάντηση δεν καθορίστηκαν τα τελικά ζευγαράκια.

15134780_371514986521785_5445345212999541409_n

Η δεύτερη επαφή είναι η πιο … επίσημη. Οι μαθητές της Έκτης Τάξης πήγαν «επίσημη επίσκεψη», με σκοπό να ολοκληρωθεί η διαδικασία της υιοθεσίας. Τα παιδιά της Έκτης άνοιξαν την αγκαλιά τους, έφτιαξαν ζωγραφιές χάρτινα καραβάκια και τα πρόσφεραν στα παιδιά της Πρώτης.  Ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών θα γίνουν και οι απαραίτητες προσαρμογές. Π.χ. μπορεί ένα πρωτάκι να υιοθετηθεί από δύο μαθητές της Έκτης (σε περίπτωση που είναι περισσότερα στον αριθμό).

14705790_348941982112419_4608656498077360277_n

Τα λόγια-δώρα θα συντροφεύουν τη μαθήτρια της πρώτης τάξης για την υπόλοιπη σχολική ζωή της στο δημοτικό σχολείο.

Οι κοινωνικές δεξιότητες αποτελούν σημείο αναφοράς για τη σχολική, προσωπική και επαγγελματική ζωή των ατόμων. Η απουσία ή η έλλειψη αυτών των δεξιοτήτων μπορεί να οδηγήσει στην απομόνωση, τη σχολική αποτυχία και διαρροή με αποτέλεσμα προβλήματα στη ζωή του παιδιού.

15095093_371517643188186_6772011344459153894_n

Η “νονά” σου…!

Το σχολείο πρέπει να συνδέει την απόκτηση γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων με την κοινωνική μάθηση, δηλαδή με την εκμάθηση μορφών της διαπροσωπικής επικοινωνίας, συνεργασίας για την υλοποίηση κοινών δραστηριοτήτων, την αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων, την αντιμετώπιση εντάσεων, συγκρούσεων, προβληματικών καταστάσεων με φαντασία και οξυδέρκεια.

15193619_371517639854853_3121555946246982120_n

Κι έτσι ο Αντρέας θα έχει τον Χάρη φύλακα-άγγελο σε όλη την χρονιά!

Το σχολείο οφείλει να υφάνει το πλαίσιο για τη δημιουργία κλίματος αποδοχής, εμπιστοσύνης, ασφάλειας, ώστε τα παιδιά να εκφράζονται με όλους τους δυνατούς τρόπους. Ένα Πρόγραμμα που απαιτεί μόνο ανθρώπινους πόρους και αποδίδει τόσα πολλαπλά οφέλη!

Δεν ξέρουμε πού θα καταλήξει το φετινό ταξίδι. Εάν, δηλαδή, θα στήσουμε κάποιο θεατρικό ή ο,τιδήποτε άλλο. Ήδη οι σχέσεις των παιδιών βαθαίνουν, αφού αποζητούν παντού τους μεγάλους φίλους τους, ενώ μπορούμε να πούμε ότι τα περιστατικά επιθετικής συμπεριφοράς έχουν μειωθεί αισθητά από την έναρξη υλοποίησης του Προγράμματος, εδώ και έναν χρόνο.

15178127_371514766521807_6947804828112338907_n

Σε αγαπώ

Γιατί πάνω από όλα το Σχολείο είναι οι ανθρώπινες σχέσεις του! Τόσο απλά!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *