2ο Δημοτικό Αγίας Βαρβάρας

Η2020: «Οpen Schools for Open Societies – ΟSOS»/«Ένα ανοιχτό σχολείο σε μια ανοιχτή κοινωνία» / Η2020: «Οpen Schools for Open Societies – ΟSOS» («Ένα ανοιχτό σχολείο σε μια ανοιχτή κοινωνία» / “Πρόγνωση Καιρού από το Σχολείο στην Πόλη”

26169607_563860713953877_9214593650362475659_n

Το Σχολείο μας επιλέχθηκε να συμμετάσχει στο ευρωπαϊκό έργο Η2020: «Οpen Schools for Open Societies – ΟSOS» («Ένα ανοιχτό σχολείο σε μια ανοιχτή κοινωνία») με στόχο τη διαμόρφωση ενός πλαισίου για το «Ανοιχτό σχολείο». Tο Πρόγραμμα προάγει την ερευνητική – ανακαλυπτική – συνεργατική μάθηση.

50046944_793781250961821_5479029984972505088_n

Αντικείμενο του έργου είναι η προετοιμασία της εισαγωγής της καινοτομίας του «Ανοιχτού σχολείου», με βασικό άξονα τις φυσικές επιστήμες και τα αντικείμενα του STEM σε θεματικές που συνδέονται με σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.

Στο έργο συμμετέχουν 21 φορείς (υπουργεία, πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, μουσεία, σχολεία, κ.ά.) από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Αυστραλία. Εθνικός συντονιστής για την Ελλάδα είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Ο Τίτλος του Προγράμματος του σχολείου μας: “Πρόγνωση Καιρού- Από το σχολείο στην Πόλη” Διάρκεια Υλοποίησης: Σχολικά έτη: 2018-19 & 2019-20. Τάξη: Δ’ (αλλά και όλες οι υπόλοιπες με ρόλο επικουρικό) Συντονίστρια: Ραγκούση Σταυρούλα.

50656831_793780357628577_1779812586078863360_n

Λίγα λόγια για το Πρόγραμμα…

   Τα τοπικά καιρικά φαινόμενα και το ιδιαίτερο γεωμορφολογικό προφίλ της πόλης επιδρούν με ιδιαίτερο τρόπο στη ζωή των κατοίκων επιβαρύνοντας την καθημερινότητα τους. Η κλειστή γέφυρα πάνω από την είσοδο του σχολείου μας, που έκοψε την Αγία Βαρβάρα στα δύο λόγω των πλημμυρών μας έδωσε το ερέθισμα να φτιάξουμε ένα project μέσα από το οποίο οι μαθητές μας θα ανακαλύψουν και άλλα τέτοια επικίνδυνα σημεία (βουνό- σκουπίδια, έλλειψη πράσινου, βουλωμένοι υπόνομοι, χείμαρροι μπαζωμένοι….). Το δελτίο θα βοηθάει προληπτικά σε περίπτωση που έχουμε πολλή βροχή π.χ. να ενημερώνεται ο δήμος και να λαμβάνει έκτακτα μέτρα.

   Οι μαθητές αρχικά θα συσχετίσουν τα στοιχεία του καιρού και την επιρροή που αυτά ασκούν στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων καθώς και στο τοπικό τους περιβάλλον. Στη συνέχεια θα διερευνήσουν τα επικίνδυνα σημεία της πόλης στα οποία δημιουργούνται δυσκολίες  (φυσικές καταστροφές) ώστε να ευαισθητοποιηθούν και να συνειδητοποιήσουν την ιδιότητα τους ως ενεργοί πολίτες με δικαιώματα και υποχρεώσεις στην κοινότητα. Μέσα από κριτική περισυλλογή, θα βασιστούν στις αρχές της φυσικής και της μηχανικής για να σχεδιάσουν αυτοσχέδια μετεωρολογικά όργανα τα οποία θα επιλέξουν να εγκαταστήσουν σε διάφορα κατάλληλα σημεία της πόλης και να στήσουν τοπικούς μετεωρολογικούς σταθμούς σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς. Με τη χρήση των μαθηματικών θα συλλέγονται καθημερινά τα δεδομένα και θα εξάγεται το δελτίο καιρού το οποίο θα εμπλουτίζει την εφημερίδα της πόλης και την ιστοσελίδα του σχολείου.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *